Dva koncerta Sofije Perović za ljubitelje čarobnog zvuka čembala (FOTO)

Kao operski reditelj pred Beogradskom publikom debitovala je 2014. godine rezijom Monteverdijeve opere Krunisanje Popeje na velikoj sceni Medlenijanuma.

Koncert Sofije Popvic  biće održani 5. i 6. novembra u okviru XIV međunarodnog festivala „Čembalo živa umetnost“

U nedelju, 5. novembra u 21h u svečanoj sali Doma vojske Sofija svira kao solistkinja sa kamernim orkestrom Umetničkog ansambla Ministarstva odbrane „Stanislav Binički“ koncerte za čembalo Baha i Mocarta, a dirigent je Pavle Medaković.

U ponedeljak 6. novembra u 19h u Bitef teatru muzičko-plesni projekat „Dugo putovanje u sarabandu“ izvodi zajedno sa studentima Instituta za umetničku igru. Koncert predstavlja dijalog čembalistkinje i igrača čiji je cilj istraživanje neotkrivenih svetova muzike i plesa i njihova sinergija.

Program čini izbor nemetričkih preludijuma i sarabandi iz svita za čembalo Luja Kuprena, Luja-Nikole Kleramboa, Elizabet Žake De La Ger, Žan-Filipa Ramoa, Johana Sebastijana Baha i Georga Fridriha Hendla.

Sarabanda je spori i dostojanstveni ples trodelnog metra s naglaskom, ili agogičkim akcentom, na drugoj dobi. Orijentalnog je porekla (mada postoje i teorije po kojima potiče iz Južne Amerike, tačnije španskih kolonija), a početkom XVI veka dolazi u Španiju odakle će se raširiti po čitavoj zapadnoj Evropi.

U Španiji je sarabanda u početku bila ženski solistički ples lascivnog i izrazito erotskog sadržaja, pa nije uživala ugled ozbiljne umetnosti i čak je bila oštro cenzurisana. U doba baroka postaje popularni dvorski ples, a u Francuskoj omiljeni ples kralja Luja XIV, čuvenog po svojoj ljubavi prema baletu. U ovom periodu sarabanda se pretežno igrala kao solistički muški ples.

Izvor: telegraf.rs